woensdag 12 mei 2010

Maart 2010

1 maart

Mijn gastpapa is terug naar zijn werk vertrokken in Ayacucho, en ´s avonds ben ik gaan eten “donde puma”met een vriendin, “la Chata”, die ik al ff niet meer had gezien. Het was de eerste schooldag voor mijn broertjes.

2 maart

Linde keerde terug van Ica naar Huaraz en ik ben meegeweest tot Lima om haar gezelschap te houden. Wat hebben we gedaan, euhm, naar de jockey plaza geweest, mcdonalds gegeten, boeken van crepúsculo in het engels gezocht… Daarna gingen we de tante van Neira opzoeken, maar de taxi had zoveel vertraging in het verkeer dat we laat aankwamen en Linde direct doormoest om haar bus te gaan halen. Dus die tante roept de politie op straat (wat een goede vriend van haar was) en zij hebben Linde meegenomen naar de hoofdweg en haar daar op een taxi gezet om er zo snel mogelijk te geraken in het busstation, en ze is er geraakt :D

3 maart

Kleren en kamer op orde gebracht, want het was nog altijd een nest. En ´s avonds uitgegaan met Neira, Gaby, Ricardo, Luli en haar lief. (naar “Rodrish” ofwel “Kefren”).

4 maart

Gaby en Ricardo hadden ons gevraagd om naar Ica te gaan met hun, en dus zijn Neira en ik meegegaan zonder dat afs het wist, zelfs mijn familia hier niet want de broertjes zaten op school en de mama was blijkbaar naar Lima voor een dag. We zijn naar de unief geweest om de zus van Neira te bezoeken, naar de plaza del sol (KFC, spelletjeshal,..) en naar de cinema waar we in het begin als enigsten in de zaal zaten, maar nog voor de film(el dia de los enamorados) gedaan was gingen we al door omdat ze Gaby aan het bellen waren want zij was zogezegd bij een vriendin in Chincha. Aangekomen in chincha gingen we eens kijken op de plaza de armas naar de serenata(muziekgroepje) die er was, totdat ze mij belden en blijkbaar konden mijn 2 broertjes de hele dag al niet binnen omdat ik de ene en de mama de andere sleutel meehad. Nuja dat was een klein misverstandje . En omdat ze thuis boos waren daarom, leek het mij verstandiger te zeggen dat ik de hele dag naar het strand was geweest dan dat ik zonder toestemming naar Ica was gereisd.

5 maart

Mijn broer praat nie meer met mij vanwege die sleutel, en ik voelde mij nog altijd slecht in de familie, ik ben naar het centrum geweest om met Annegrete te gaan praten en daarna met Marlene(AFS president van chincha), maar ik trof alleen Silvia aan in de school waar ze allebei werken (Guadalupe). Ik heb haar verteld dat ik wou veranderen van familie en ze heft mij dan naar Marlene laten bellen. Ze gingen mij terugbellen was het antwoord.

Silvia, de mama van Luisa van mijn klas, had mij uitgenodigd om een hamburger te eten bij haar thuis samen met Luisa. Ze hebben mij dan voor de volgende dag uitgenodigd om naar “Scorpia” (de discotheek) te gaan samen met hun en met Emiel, een vrijwilliger van Denemarken.

6 maart

Heel de dag in “la galería san francisco” waar de familia werkt. Mijn mama heeft daar een winkel samen met haar broer Moizes, mijn tia heft haar standje van Unique, Ruben heeft een winkel met kostuums etc… en ik heb zelfs aan mijn mama uitgelegd dat ik mij niet goed voelde en misschien wou veranderen, maar zoals gewoonlijk had ze niet goed geluisterd waarschijnlijk, want ze bleek het niet door te hebben.

´s Avonds ben ik dan naar Scorpia geweest, waar we hebben gedanst, gedronken, gegeten en andere vrienden hebben tegengekomen.

7 maart

Nicole en ik zijn met Lucas en Horacio (mijn broertje en neefje) naar het zwembad “el Paraiso” geweest heel de dag, waar grupo 5 was komen optreden.

8 maart

Eerste schooldag, ik ben naar een andere school geweest, Guadalupe, omdat ik van school wou veranderen un al mijn vrienden er niet meer zaten. De afs-presidente Marlene vertelde mij dat ik nog meer vakantie ging hebben en dat zee en school gingen zoeken voor mij. Dan ben ik met de rest van de klas op bezoek geweest in el cooperative (mijn oude school) om hun eerste schooldag meet e maken xD Daarna zijn we naar Ricardo thuis geweest en hebben we wat gedronken en daarna ging ik Nicole afhalen op haar school zoals ik beloofd had. In de avond gingen we dan naar een cafeetje waar supuestamente karaoke zou zijn, da was er dus niet en zijn we maar naar Kefren gegaan, de beste bar in Chincha :D

9 maart

´s morgens gaan basketten in el complejo met Miguel, Bruno en German. Terugwandelend ben ik op de plaza de armas neira tegengekomen en met hem meegeweest omdat gaby en Ricardo chifa aan het eten waren en we gingen hun vergezellen. Vandaag heb ik tegen mijn mama verteld dat ik mij niet meer goed voelde in de familie en dat ik als het zo door zou gaan, wou veranderen. Maar ze leek het niet helemaal door te hebben.

Dan ben ik na Nicole weeral uit te gaan halen op school, naar Neira thuis geweest en hebben we heel de namiddag verschillende bands beluisterd, het grootste deel spaanstalige rock, en natuurlijk ook een whisky-cola gedronken xD Daarna zijn we naar het centrum geweest met Ricardo en Gaby, naar Rodrysh (naast Kefren) de op 1 na beste bar haha xD Daarna zijn we nog een paar vrienden tegengekomen die ik toen nog niet kende en zijn we naar Parque Grau geweest met een fles wijn. Deze dag was super en eindigde met een laat onverwachts bezoek aan een vriendin Makriz.

10 maart

In de namiddag zijn we, Ricardo gaby en ik, naar Neira (of ookwel pocho/poxo genoemd) thuis gegaan om er een film te zien: CINEMA POXO.

11 maart

Thuis, computer, niet veel..

12 maart

´s avonds naar Chincha gegaan met Neira, daar zijn we Karin, German en Bruno tegengekomen op de plaza de armas. Dus zijn we samen met hun naar Kefren geweest.

13 maart

´s avonds zijn we eerst naar een verjaardag gegaan, waar Nicole ook toevallig aanwezig was xD en vandaar zijn we(Gaby, Ricardo en Geraldine(xuxu)) doorgegaan naar de discotheek Scorpia, waar het eindigde in een schuimparty, de eerste keer dat ik een schuimparty meemaakte xD

14 maart

Met heel de familie, ook met Nicole en haar familie, zijn we naar het zwembad Cascabel gegaan, de hele dag gewzommen en watervolley. Hier heb ik de eerste keer yuca frita gegeten met een overheerlijke saus erbij!!

´s avonds zijn Nicole en ik met een film begonnen, maar niet kunnen uitkijken omdat we er gewoon veel te moe voor waren.

15-16 maart

Redelijk saaie dagen, niks te doen buiten fotos en blog proberen bij te werken.

17 maart

´s morgens naar Gaby thuis gegaan, Makriz, Ricardo en Neira waren er al. We hebben Makriz in het zwembad gegooid waarna ze boos wegging xD Dan gingen wij met ons 4 naar Naoki om pollo a la brasa te eten. Daarna gingen we nog een toertje maken op de plaza de armas toen Makriz belde naar Gaby en zei dat ze tegen die imbecielen(Ricardo ik en Neira) moest zeggen dat haar gsm kapot was en dat ze niet meer met hun ging spreken. Die boosheid ging wel rap overgaan hoor :D

18 maart

´s nachts redelijk ziek geweest, maar na de hele nacht con koorts en een dafalgan was ik in de ochtend al helemaal beter.

Vandaag kwamen Sigrid en haar gastzus Romina aan. Ik heb ze de stad getoond en ´s avonds gingen we uit met Ricardo naar mama batana, een bar. Maar eerst waren we naar Rodrish gegaan (waar ik de landen van zuid amerika aan het opnoemen was en ook sunampe zei, wat een district van chincha is xD en waar Sigrid zei dat de wereld maar 60 landen heeft en dat het vaticaan ook een land was xD). Het was de avond van de domme uitsprekingen (nu zie ik dat het uitspraken moet zijn, maar het feit dat ik uitsprekingen zei, wil ik toch nie vergeten, dat bewijst dat mijn nederlands toch goed verborgen zit xD)

19 maart

Gaby, Ricardo en Neira waren uitgenodigd om bij ons te komen ontbijten. Ik en Sigrid zijn jugos, druiven, yoghurt, ... gaan kopen en mijn mama had al een paar dingen klaargemaakt in de morgen. Het was dan toch opgeraakt en dan zijn we beginnen te kaarten totdat ze alle2 terug naar Lima vertrokken. Ik heb op het laatste moment dan toch naar AFS kunnen bellen om te vragen of ik mee mocht. Het antwoord was, nee, maar als ge echt wilt dan gaat ge maar. Dus ben ik meegegaan xD ´s avonds zijn we gaan badmintonnen, dat was al superlang geleden. Mijn fysiek was niet meer hetzelfde maar ik kon gelukkig nog wel raak slaan xD Dan ´s avonds uitgeput nog singstar en Wiifit spelen en gaan slapen.

20 maart

We gingen naar Asia, een vakantiedorp aan zee tussen Chincha en Lima waar de familie van Sigrid een vakantiehuisje had gehuurd. We hebben heel ff tennis gespeeld en tegen de avond was er een paellacontest waar we gratis konden eten en drinken. Ik en Sigrid hebben thuis chocomousse gemaakt: eiwit opgeklopt in de blender, maar omdat het niet goed ging dan toch maaar met de hand, en chocolade in de microgolf gesmolten, het is dan uiteindelijk toch goed ¿uitgekomen?.

Dan na 2 uur wachten waren die meisjes (zussen en nichten) klaar om uit te gaan naar “Play” de discotheek, waar een soort show was met de beste peruaanse modellen in bikini haha xD

21 maart

Heel de dag op het strand, de golven, zandportretten gemaakt, meeuwen banggemaakt en da dag zat er al rap op, dan ben ik mij gaan klaarmaken, gingen we eten en vertrok ik naar chincha.

22 maart

1ste schooldag naar “el Virgen del Pilar” samen met Nicole. Ik moest al direct mijn haren laten knippen en omdat ik mijn bandjes nie wou uitdoen van mijn polsen heb ik een verhaal verzonnen dat dit mijn cultuur is in belgie, dat als ik terug zou keren zonder die bandjes, mijn band met familie en vrienden weg zou zijn, dus dat die superbelangrijk zijn in belgie xD de directeur was er mee weg, en ik content :P

Niks speciaals gebeurd, kennisgemaakt met iedereen.

’s Avonds dan nog naar de plaza de armas gegaan een toerke doen met Neira om te vertellen over de school en al de rest.

23 maart

2de schooldag. Daarna naar een begrafenis geweest ff om Andrea, een ex klasgenote, te gaan steunen omdat haar papa gestorven was. Daarna hebben we Poxo en ana een beetje lastiggevallen omdat ze samen bleken te zijn haha xD

Daarna was ik gaan “averigueren” in het instituut EGBATUR voor wanneer de klassen begonnen en de uurroosters.. Dan ben ik Ricardo tegengekomen in zijn huisdeur en hebben we nog gepraat en poxo lastiggevallen via sms :D

Film kijken met Nicole en daarna met Marthe gepraat over wat er allemaal misging en ik zei dat ze nooit naar mij luisterde en mij nooit liet uitpraten en altijd van onderwerp verandert, en toen ik da allemaal aant vertellen was begon ze over iets anders en ze had het niet door en dus ging ik gewoon naar mijn kamer en slapen en zei:zo heeft dit gesprek geen nut.

24 maart

3de schooldag, daarna direct naar Neira zn thuis geweest waar ze bier aant drinken waren hij en zijn grotere broer en ze hadden mij uitgenodigd. Plezante namiddag!! En we hebben nog yucas in de pan gebakken met wantan errond. Spijtig konden er geen vriendinnen komen want er was muziek en zonder hen konden we niet dansen.

25-26 maart

School, en in de namiddag telkens naar Mickey gegaan om gitaar te gaan spelen, hij woont in de school omdat zijn tante er directrice is. Samen met een paar jongens meer. En ´s avonds films gekeken met Nicole.

27 maart

Overslapen om naar de talleres (sport tot 12 uur met school) te gaan en dan ben ik maar naar het gimnasio geweest. Daarna met Mayra van de klas en een paar klasgenoten naar een privezwembad geweest en daarna bingo gespeeld waar nicole haar een huistelefoontoestel heeft gewonnen en ik bijna 750 euro!!! En ´s avonds zoals gewoonlijk een film gekeken.

28 maart

Beetje internet, schriften in orde maken...

29-30-31 maart

School was saai nu, daarbuiten voor de rest niet veel gedaan buiten internet, fotos arregleren, blog, films kijken...

1 opmerking:

  1. Hey Daan !
    ik dacht ik ga ng eens uw blog bekijken en mee zag ik da ge iet nieuw had :D een paar dingen had ge me al verteld ;) Mar hoe is het nu met uw mama vn ginds? luistert ze al wa meer?

    & die festivalbandjes! gelukt da ge et ni moest uit doen :D ik vind het nu erg omda ik da wel moest doen :D nu is da zo een gans witte plek zo en ik mis het ;) maar ik ga hoe dn ook ng iet fixe dak da mss trug kan gaan aandoen :D toch zeker die vn Groez !

    Veel film gezien amai ! :D
    AL nieuw vriende gemaakt in uw nieuwe school?
    &jaa uw nederlands :D maar daarvoor moet ge ni nar buitenland te gaan om da ni te kunne haha :D

    Misje xx

    BeantwoordenVerwijderen