zaterdag 19 juni 2010

Cuzco

Hier volgt een kort verslagje van de reis naar Cuzco met AFS (let niet op spel- of gramaticafouten xD denk eraan dat ik in het spaans leef)

Maandag 7 juni vertrok ik naar Sigrid in Lima, waar we ´s avonds zijn gaan badmintonnen. Dat was weer al een hele eeuw geleden, maar ik ben gewonnen tegen degene die Sigrid de beste van de club noemt jeeej xD ben het nog niet helemaal verleerd blijkbaar. Daarna hebben we in Sigrid haar cinemakamer nog een film gekeken tot laat. Met een domme uitspraak van mij tot gevolg: ge moet de beer niet afschieten voor het vel verkocht is!!!
De volgende dag hebben we lang uitgeslapen, tot 12 uur ofzo! We (Sigrid, Romina haar gastzus en ik) gingen naar de verjaardag van hun vriendin. Na verschillende micros zijn we er dan toch geraakt en het werd een film met pizza. Daarna ben ik rap binnengesprongen bij de tante en opa van Neira om daarna met Sigrid nog een film te kijken tot weeral laat, met wa kabels uit te trekken, bleek het later dat we de boxen hebben kapotgemaakt of toch de pluggins.
9 juni was de dag om naar het kampement van AFS te gaan, dus na weeral lang uit te slapen, piano spelen, een korte kennismaking met een hoop tias en tios vertrok ik dan naar de eindterminal van soyuz waar AFS ons (Nicole, Annegrete en ik) ging opwachten. Van daar naar San Isidro waar iedereen al in het hotel zat en wat een leuke samenkomst teweegbracht en een serieuze mix van talen.
10 juni vroeg opstaan om te vertrekken naar de luchthaven waar het vliegtuig om half 10 vertrok. Daar hebben we een bezoek gebracht aan Saqsaywaman en nog een paar andere plaatsen waarvan de namen mij nu ff ontglippen. Tot 12 uur opgebleven om Linde haar verjaardag te vieren, ik had een paar mignonettekes mee xD dan om 3 uur moeten opstaan om te vertrekken naar de "Machu Picchu". 3 t-shirten, 2 truien een sjaal en een chullo en nog koud hebben! Na een busrit en treinrit van in totaal 4-5 uur kwamen we aan. De machu picchu is wel impressionant, een nederzetting van de incas boven op een berg middenin alle bergen en onzichtbaar vanaf beneden. Een keer in de zon begonnen alle kledingstukken uit te gaan tot ik rondliep in t-shirt en zonnebril! Na de hele tocht door de ruines gedaan te hebben kregen we een stempel in ons paspoort xD en gingen we naar het stadje machu picchu wat zeer toeristisch was natuurlijk, in andere woorden: DUUR. alhoewel, nina en ik we hebben een massage kunnen versieren van 40 minuten voor 25soles elk (=+/- 6 euro). En daarna gingen we cocktails drinken, 3 cafes probeerden ons aan te trekken en alle3 boden ze 4 voor de prijs van 1 aan. Toen begon het gevecht: "gratis nachos" .. "gratis nachos + gratis lookbroodjes" .. "6 voor de prijs van 1". We zijn uiteindelijk een binnengegaan waar we 6 (per vergissing gaven ze er 7 xD) cocktails, lookbroodjes en nachos kregen voor de prijs van 1 haha 5 euro in totaal. Om 2 uur snachts kwamen we terug aan in het hotel, uitgeput!
12 juni zijn we naar Urubamba geweest, ruines gaan bezoeken en souvenirs gekocht in de mercado van Pisaac. Zoals het op een zaterdag hoort, zijn we uitgegaan en om 12 uur ´s nachts vierden we in Cuzco in Mama Africa de verjaardag van Nina. Er danste een stripster op de bar, ff ter vermelding. Bij het terugkeren zijn we nog de mcdonalds binnengesprongen en daarna naar de kamers gegaan waar we nog lang niet gingen slapen omdat we een paar zatte afs-duitsers waren tegengekomen xD
Zondag was het tijd om terug te keren naar Lima, een groot deel vertrok vroeger als ons naar Puno en Arequipa maar degenen die daar al geweest waren of het niet konden betalen gingen niet mee natuurlijk. In Lima aangekomen langs Sigrid gegaan en naar huis vertrokken om ´s avonds uitgeput aan te komen.

Chau Chau

1 opmerking:

  1. Amai, heel impressionant uw verhaal ;). Ik denk toch niet dat dat Nederlands is en ik ben nu aan het zoeken naar het Nederlands woord... het komt niet :D

    BeantwoordenVerwijderen