maandag 15 maart 2010

Chachapoyas

Zondag 31 januari
Linde en haar gastzus Flavia van Ica kwamen mij vandaag bezoeken, we zijn een beetje door Chincha gaan wandelen, naar "el Carmen" geweest waar alle negers wonen en daarna naar een feria (marktje) in "Pueblo Nuevo". Ze keken Linde en mij nogal aan, 2 gringos die ee pintje drinken op een absurde manier, namelijk van de fles haha xD

Maandag 1 februari
Ik heb mijn kamer op orde gebracht, kleren moeten wassen, valiezen uitpakken van huancayo en terug inpakken voor Chachapoyas... ´s Avonds met Neira naar Kefren(een cafeetje) om het bgin van de reis te gaan vieren :D
Daarna nog een soort picknick op het dak gedaan om te praten over wat er allemaal gebeurd was de laatste tijd.

Dinsdag 2 februari
Om 6.30-7.00 am was het tijd om te vertrekken naar de bus, maar ik die mijn wekker weer niet had gehoord, werd wakker van het gebonk op de deur om half 7!! Het was Neira die al klaarstond om te vertrekken. Snel snel snel klaarmaken en onmiddellijk die taxi inspringen dus xD Na 3 uurtjes met de Soyuz kwamen we aan in Lima aan het huis van zijn tante waar we dan nog gedoucht en gegeten (lekkere papa a la huancaína en tallarines rojos) hebben om dan tegen de namiddag de bus naar CHachapoyas te pakken (MovilTours).

Woensdag 3 februari
23 uur in de bus en aangekomen in Chachapoyas waren we toch wel blij dat die rit eropzat :D de opa stond ons al op te wachten ("opa" in het Quechua betekent trouwens "dwaas"). We kregen een rondleiding door het stadje van de opa, het is een rustig, klein en mooi dorpje :D We hebben onze kamer klaargemaakt, bedden ineengestoken erbij inbegrepen :D De opa heeft een groot huis met verschillende kamers die hij dan verhuurt.

Donderdag 4 februari
Vandaag gingen we naar Huancas, met de taxi een klein half uurtje rijden, en het uitzicht was ongelooflijk prachtig en onverwachts!!! Zo een vallei en die bergen en alles!! Zeker een van de mooiste plaatsen in Perú.. Daarna zijn we nog een beetje meer gaan wandelen in Chachapoyas en de opa zei tegen alle vrienden en kennissen die we op straat tegenkwamen dat ik ook zijn kleinzoon ben.
´s Avonds dan beetje internetten en daarna naar "Mini Market" om Cusqueñas te drinken xD in Mini MArket hadden ze alles, eten drinken speeltuintje ontbijt, het was onze Mini Market geworden xD

Vrijdag 5 februari
Uitgeslapen en iets gaan eten, daarna gingen we naar en "peña" waar de opa al heel de morgen zat met zijn vrienden met een accordeon, hij ging naar het gemeentehuis had hij ´s morgens gezegd haha :D san zijn we daar bij gaan zitten en ze waren allemaal al aangetast door het bier :D het was tof en een glas geraakte daar nooit leeg, het werd constant terug bijgevuld met "Pilsen". Ik ging weeral door als zijn kleinzoon en dus de neef van Neira.
Dan tegen de avond gingen we een discotheek zoeken of iets gelijkaardigs, in "La Farra" was nog geen volk en dus gingen we dus eerst naar de Mini Market de donkere Cusqueña proeven. Daarna naar La Farra die dus al boemvol zat, we zijn er tot 5 uur gebleven. In het bgein zaten we er alleen maar al rap hadden we een groepje gevonen om bij te gaan zitten, dus praten, dansen, drinken het was een super avond. En iedereen wijsmaken dat wij een eigen bedrijf hebben in Ica en dat we alleen op reis zijn xD We zijn ´s avonds allebei op bed gaan zitten en zijn gewoon in slaap gevallen met kleren aan.

Zaterdag 6 februari
UITSLAPEN!!
We gingen wandelen naar de Cerro Colorado waar we ee prachtig uitzicht hadden over Chachapoyas. We zijn er een zwitser tegengekomen op blote voeten vol met modder :D die ben ik later nog 4 keer meer tegengekomen, 2er meer in Chachapoyas en 2 keer in Cajamarca (maar daar ben ik momenteel nog niet, pas over 10 dagen :D)
WE zijn er daarna gaanaar een draagbare dvd-speler en hebben ´s avonds al american pie gekeken. Daarna nog eens uitgaan naar een karaokebar waar geen sfeer was dus terug naar La Farra met deels dezelfde en deels nieuwe mensen :D deze keer tot 3 uur ofzo.

Zondag 7 februari
zondag de 7de blijkt zoiets te zijn als vrijdag de 13de :D
om 7 uur stikop opstaan, gaan ontbijten en vertrekken naar Kuelap, maar ondrweg bleek de rivier overstroomd te zijn en konden we niet meer door, ik ben er belgn tegengekomen omdat ik iemand hoorde zeggen:" men schoenen zijn kloetsnat" en ik heel dom vragen: zijn jullie ook van belgie? waarop ze ja antwoorden en ik zei:"ah ik dacht het al xD"
Dus hebben we me de hele groep besloten om naar Luya te gaan om te gaan eten en dan naar Karajía. Daar had het ook serieus geregend en lag álles vol met modder, de schoenen hebben het toch overleefd, ookal kon ik niet meer zien welke schoenen ik aanhad door al die modder. En zijn schoenen van Neira waren nog maar een week oud xD
Karajía was dus zoveel wandelen om sarcofagen in een berg te zien, och het was wel heel plezant :D
´s Avondslaat uitgeput begonnen we dan aan de 2de american pie maar waren zo uitgeput dat alleen ik het heb volgehouden tot het einde haha :D

Maandag 8 + dinsdag 9 februari
Om 10 uur vertrokken we al terug naar huis, 24 uur verder, een paar films verder en bijna onze bus kwijtgespeeld aan de stopplaats in Chiclayo (gelukkig hebben we veel gepraat met de bushostesse zodat ze ons kende en ons op straat was komen zoeken!!)
Aangekomen in Lima bij de tante van Neira hebben we dan gedoucht en gegeten en ´s avonds gingen we naar de cumpleaños van Sigrid, er as een feest bij haar thuis. Het was superplezant en dan zijn we maar gaan slapen omdat we er vroeg uitmoesten de 10de.

Woensdag 10 februari
Te laat opgestaan, ontbeten en vertrokken naar Chincha, waardoor ik maar 4 uur in chincha had om alles te regelen, kleren te wassen, koffers uitpakken en terug inpakken onder stress!! We begonnen namelijk die avond al aan onze onafhankelijke reis...

Dit was dan het einde aan het Chachapoyasavontuur samen met, vanaf nu, mijn primo (=neef) Neira en onmiddellijk begon dan de 15-daagse rondreis door Perú, maar dat zal voor later zijn, voor een volgende blog xD

2 opmerkingen:

  1. Jaa Daan , ge overslaapt u precies wel heel vaak eh! :D
    & da vn da ge aan die belgen vreog of ze vn België ware , grappig :D haha
    maarja weer leuke avonture derbij se !! :D ik bn benieuwd nar de rest !

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Paaszondag,4 april en we hebben nog niet veel lentedagen gezien; veel regen en lage temperaturen, ook overdag.
    We hebben uw veslagen over uw grote en lange schoolvakantie gelezen. Vandaag alweer een tv-bericht over modderlawines in Zuid-Peru.
    Hopelijk zit ge nu in minder gevaarlijke streken te genieten van de mooie Peru-landschappen.
    We wensen je nog een pittige start met je kennismaking met de Peruaanse univ.
    Beste groeten van opa, oma en Geert

    BeantwoordenVerwijderen